Komunikace a asertivita, Argumentace a vyjednávání
Cílem tréninku je poskytnout praktické dovednosti pro úspěšné zvládání konfliktů, včetně komunikace při projevech pasivity, agrese a manipulace. Získáte hlubší porozumění dynamice konfliktů a různým způsobům jejich řešení.
Naučíte se rozpoznat a reagovat na různé typy chování, které v konfliktu nastávají, a osvojíte si techniky, které vám pomohou úspěšně zvládat konfliktní situace v pracovním prostředí i v osobním životě.
TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:
- Získat povědomí o různých stylech řešení konfliktů a naučíte se identifikovat pasivní, agresivní a manipulativní jednání
- Naučit se rozpoznat a reagovat na různé typy chování, které v konfliktu nastávají
- Prohloubit si dovednost používání technik přímé komunikace pro zvládání
konfliktních situací v pracovním prostředí i v osobním životě
KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?
- Majitelé firem, manažeři, obchodníci, vedoucí týmů, včetně uchazečů na vedoucí pozice
- Profesionálové v oblasti práce s klienty a veřejností
- Projektoví manažeři a členové jednotlivých týmů
- Odborníci v oblasti mediace a facilitace
- Všichni, kdo chce zlepšit své osobní dovednosti v oblasti komunikace a řešení konfliktů
Forma výuky
Vzdělávací program je realizován prezenční nebo online formou, v prostorách společnosti ICT Pro nebo u zákazníka.
Metodika kurzu
Praktická individuální a skupinová cvičení
Modelové situace
Interaktivní hra s prvky gamifikace
Případové studie
Rozbor a řešení vlastních situací účastníků
Zpětná vazba lektora, sebereflexe
Facilitovaná diskuze
Metodický výklad
Lokalita, termín kurzu
Brno + online (volitelně)
Praha + online (volitelně)
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Porozumění konfliktu a jeho prevenci
-
Podstata a dynamika konfliktu
-
Fáze konfliktu: od napětí k otevřenému sporu
-
Role emocí a osobních potřeb v konfliktu
-
Identifikace varovných signálů a jejich zvládání
-
Strategie prevence konfliktu
-
Předcházení konfliktům v týmu a na pracovišti
-
Styly řešení konfliktů a rozpoznávání pasivního, agresivního a manipulativního jednání
-
Styly řešení konfliktů a jejich využití v praxi
-
Charakteristiky a příklady pasivního, agresivního a manipulativního chování
-
Důsledky typů chování na komunikaci a řešení konfliktu
-
Komunikace v konfliktních situacích
-
Význam neverbální a verbální komunikace v konfliktu
-
Struktura komunikace v konfliktních situacích
-
Techniky pro vzájemné porozumění
-
Přerušení rozhovoru a jeho návrat v komunikaci
-
Řízení komunikace a sebereflexe
-
Techniky zvládání konfliktu při různých typech jednání
-
Techniky pro nastavení osobních hranic v komunikaci
-
Řízení emocí během konfliktu a nastavení vlastního přístupu v komunikaci
-
Strategie pro budování komunikačních opor
-
Doporučený předchozí kurz:
-
Efektivní komunikace (KOM1)
-
Časový rozvrh:
-
1 den (9:00hod. - 16:00hod.)
-
Cena za osobu:
-
5 600,00 Kč (6 776,00 Kč včetně 21% DPH)
SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE
Týmová neshoda ohledně projektu
Jako člen týmu pracuji na projektu, ale v poslední době se objevily zásadní neshody mezi kolegy ohledně strategie, kterou bychom měli zvolit. Jeden kolega se neustále snaží prosadit svůj názor, což vede k eskalaci konfliktu a zpomaluje práci celého týmu.
Řešení: Naučíte se, jak používat techniky aktivního naslouchání a parafrázování, abyste lépe pochopil názory ostatních a ukázal, že jejich názory jsou brány v úvahu. Budete také trénovat, jak efektivně moderovat týmové diskuse, identifikovat a shrnovat klíčové body, a jak hledat společné body, které mohou sloužit jako základ pro dosažení konsensu. Naučíte se, jak využít různé styly řešení konfliktů (např. kooperativní) k nalezení kompromisu, který vyhovuje všem stranám.
Zákaznická stížnost na službu
Pracuji v zákaznickém servisu a čelím nespokojenému zákazníkovi, který je velmi agresivní a vyjadřuje svou frustraci hlasitým a negativním způsobem. Cítím se pod tlakem a nevím, jak správně reagovat, aby situaci zklidnil a vyřešil.
Řešení: Na kurzu získáte techniky pro zvládání agresivního chování, včetně použití klidného a profesionálního tónu hlasu a verbálních de-escalace technik. Naučíte se rozpoznávat neverbální signály, které naznačují eskalaci, a jak použít empatické výrazy a otázky, abyste získal více informací o problému a nabídl řešení. Seznámíte se s metodami, jak konstruktivně uzavřít rozhovor a navrhnout kroky pro kompenzaci či nápravu.
Manipulativní chování od nadřízeného
Můj nadřízený využívá manipulativní techniky k tomu, aby mě přiměl k práci, kterou považuji za nespravedlivou nebo neadekvátní. Cítím se pod tlakem a nevím, jak správně reagovat, aniž bych ohrozil svůj vztah s nadřízeným.
Řešení:Naučíte se, jak rozpoznat manipulativní techniky a jak na ně reagovat efektivně. Budete trénovat, jak jasně a asertivně vyjádřit své stanovisko, aniž byste se dostal do konfliktu. Naučíte se techniky, jak nastavit hranice a jak používat formulace, které pomohou vyjasnit vlastní pozici a očekávání, aniž byste se dostal do sporu s nadřízeným.
Konflikt mezi dvěma kolegy v týmu
Ve svém týmu máme dva kolegy, kteří se neustále hádají a nedokážou spolupracovat. Jejich konflikt začíná ovlivňovat práci celého týmu a vytváří napjatou atmosféru.
Řešení: Prohloubíte si znalosti, jak facilitovat mediaci mezi dvěma konfliktními stranami. Budete používat techniky pro aktivní naslouchání, objektivní vyjádření konfliktu a identifikaci společných cílů. Naučíte se, jak vytvořit strukturovaný postup pro řešení konfliktů a jak podpořit obě strany v nalezení vzájemně přijatelných řešení. Seznámíte se s metodami, jak monitorovat a udržovat pozitivní dynamiku týmu po vyřešení konfliktu.
Pasivní chování kolegy v týmu
Mám v týmu kolegu, který se neustále vyhýbá diskusím a je velmi pasivní, což způsobuje, že jeho názory a příspěvky nejsou včas zapojovány do týmových rozhodnutí. Tento nedostatek angažovanosti ztěžuje pokrok v projektu a vytváří napětí v týmu.
Řešení: Na kurzu se dozvíte, jak identifikovat a reagovat na pasivní chování a jak použít techniky, které podporují aktivní účast. Naučíte se, jak povzbudit kolegy k vyjádření svých názorů prostřednictvím otevřených otázek a jak vytvářet prostředí, kde se každý cítí bezpečně a chce přispět svým názorem. Naučíte se, jak komunikovat a motivovat pasivní jedince, aby se zapojili do týmové práce a rozhodování.
Vybrané zákaznické reference
Erdrich Umformtechnik s.r.o., Tomáš M.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Jako lektorovi mi udělala radost kolegyně lektorka, která měla školení velmi pěkně připravené."
Erdrich Umformtechnik s.r.o., René C.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Školení bylo skvělé, ale zasloužilo by si více času."
Erdrich Umformtechnik s.r.o., Andrea P.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Celkový dojem byl velmi pozitivní a určitě použiji nově nabyté znalosti v praxi. Program byl zvolen tak, aby byli všichni účastníci aktivní. Školení mi napomohlo pochopit lépe i ostatní účastníky, kteří jsou mými kolegy. "
ČD - Telematika a.s., Pavel F.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"velmi pěkné školení a vyvážený obsah a délka školení."
Státní fond životního prostředí České republiky, Lucie F.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Celkove se mi vse libilo. "
Masarykova univerzita, Helena M.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Velmi pozitivní, terapeutické a přínostné s praktickými ukázkami."
Masarykova univerzita, Marek B.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Velmi dobré školení, rozšířily se mi obzory. Na některé věci a osoby budu pohlížet jinak a doufám, že se to v praxi osvědčí."
Masarykova univerzita, Radka Č.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Školení bylo přínosné, zaujala mě informace, jak postupovat při řešení konfliktů a techniky, které mohu využít v běžném životě. Zkusím použít některé informace v praxi."
IMI International s.r.o., Andrea O.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Nejvíce oceňuji zkušenosti lektora z praxe. Nejednalo se tak pouze o přednes načtených a naposlouchaných pouček, ale o výklad a příklady reálných situací.
Způsob výkladu rozhodně nebyl formální s knižní češtinou, o to to bylo příjemnější a poslouchatelnější od začátku do konce."
Direct pojišťovna, a.s., Markéta P.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Velmi dobrý kurz, jak obsah, struktura, tak praktický nácvik byly obohacující a kurz byl dobře připraven. "
PLATIT a.s., Mojmír J.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Profesionální, lidský přístup lektora. Přínosem byl trénink asertivních technik. Kurz byl upravován tak, jak jsme chtěli. Odcházím s pozitivním dojmem a nabitím do práce na sobě."
RPIC-ViP s.r.o., Stanislav Z.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Skvělý den, zajímavé školení. Přínosem pro mě bylo uvědomění si, jak řešit konflikty."
RPIC-ViP s.r.o., Pavel J.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Velmi dobrý dojem, rozhodně doporučuji. Přínosem pro mě bylo porovnání různých možností a strategií pro zvládání stresových situací."
RPIC-ViP s.r.o., Pavel V.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Skvělý dojem, oceňuji podrobný rozsah kurzu."
GrandVision CZ s.r.o., Alice K.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Přátelské jednání, osobní přístup. "
Gebauer a Griller Kabeltechnik, spol. s r.o., Marián P.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Pozitivní přínos jak do zaměstnání tak do života."
ORLEN Unipetrol RPA, s.r.o., Stanislav B.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Odcházím s dobrým pocitem, pro využití nových znalostí v praxi i osobním životě."
Continental Barum s.r.o., Pavla O.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Užitečné a příjemné."
GRUPO ANTOLIN TURNOV s.r.o., Zdeněk M.
Strategie řešení konfliktů (
KOM7)
"Výborný lektor."