Rozvoj osobnosti, Paměť a kreativita
Pozornost a paměť jsou dva základní kognitivní procesy: rub a líc jedné mince. Samotná pozornost se bez dobré paměti neobejde a ani paměť bez pozornosti nebude fungovat nejlépe. Tento online vzdělávací program se skládá z osmi tříhodinových seminářů, ve kterých se budeme zabývat účinnými metodami a postupy, jak tyto schopnosti vytrénovat a tím docílit vynikající mentální kondice a optimálního fungování našeho mozku. Díky našim seminářům budete vědět, jak sladit svoji pozornost a paměť i v náročných stresových situacích, kde jiní často selhávají.
Privátní školení a termíny na míru
Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.
V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.
Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.
V Kurzu se naučíte
- vytvořit lístek první pomoci proti stresu
- využívat metody a techniky práce s pozorností
- trénovat práci s dechem a očima k uvolnění stresu
- ovládat další techniky k eliminaci stresu
- snižovat svoji mentální únavu
- procvičovat metody a techniky dlouhodobé paměti
- pracovat s akční (denní) pamětí
- zapamatovat si jakákoliv čísla dle potřeby
- nejúčinnější vědecké metody akcelerace mozku
kurz je určený pro
- všechny, kteří si chtějí udržet špičkové mentální schopnosti po celý život
- všechny, kteří si potřebují násobně zlepšit svoji paměť a pozornost
- všechny, kteří chtějí eliminovat stres a předejít syndromu vyhoření
Forma výuky
Vzdělávací program je realizován online formou, a to v podobě
pravidelných samostatných výukových modulů, zpravidla 1x týdně
jako otevřený kurz.
U uzavřených firemních kurzů jsou termíny a četnost realizace dány dohodou, na základě možností a potřeb klienta.
Kromě vlastní výuky je součástí programu také následná péče
formou individuálních konzultací lektora s jednotlivými
účastníky v časech dle operativní domluvy.
Termíny
Den zahájení vzdělávacího programu se uskuteční po domluvě s lektorem a všemi účastníky. Termíny navazujících dní budou naplánovány také dohodou účastníků s produktovým manažerem vzdělávacího programu a lektorem.
Lokalita, termín kurzu
Kontaktujte nás
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
1. Téma: Pozornost a paměť v procesu učení a práce – L. Leinweberová
-
Mozek a podmínky k učení a práci
-
Principy fungování mozku
-
Pozornost a nepozornost
-
Fungování lidského mozku ve vztahu k pozornosti
-
Co je to pozornost, soustředění – teoretická východiska
-
Nepozornost jako příčina neúspěchu, cvičení a principy trénování pozornosti
-
Rozvoj mozku a soustředění – techniky a metody
-
2. Téma: Dlouhodobá paměť aneb jak se učit, rychle si pamatovat a nezapomínat – R. Müller
-
Práce s pamětí, cesty k dlouhodobé paměti (jak podpořit paměť a přimět mozek ke spolupráci aneb konec „biflování“)
-
Jazyk paměti a mozku – nový pohled na učení podložený vlastním výzkumem (základní pravidla, jednoduché postupy)
-
Co paměti škodí a jak jí nevědomky ubližujeme?
-
Přehled nejefektivnějších metod paměti (příklady)
-
Praktická cvičení
-
3. Téma: Stres a nepozornost – L. Leinweberová
-
Nepozorní dospělí se specifickými poruchami učení
-
Neklid – stres a pozornost
-
Stresové faktory, které můžeme ovlivnit
-
Kombinace problémů a jejich možnosti řešení
-
Podpora a motivace: vliv na pozornost – vnitřní mluva
-
4. Téma: Paměť na krátko aneb akční paměť daného dne – R. Müller
-
Průběžná paměť – metody zapamatování si informací daného dne
-
Paměť ve stresu – jak si pamatovat informace i v náročných situacích
-
Jak nezapomínat – kreativita „na pochodu“
-
Jak rozkládat a skládat informace jinak a s násobným užitkem (struktura a řád)
-
Barvy – nový rozměr paměti
-
Praktická cvičení
-
5. Téma: Stres a problém vyhoření – L. Leinweberová
-
Jak funguje náš mozek ve stresu a jaký má stres vliv na pozornost a paměť
-
Kde se bere stres a co s tím – aspekty ovlivňující každodenní život
-
Jakým způsobem snížit stres – praktické náměty z praxe
-
Specifika stresu u žen a u mužů
-
Podpůrné materiály pro každý den
-
Zapojení smyslů a vizualizace do procesu pozornosti a paměti
-
6. Téma: Paměť na čísla – R. Müller
-
Metody k zapamatování čísel – jak si pamatovat čísla jedno-, dvoj-, či víceciferná bez omezení jejich rozsahu
-
Čísla, PIN, hesla, narozeniny, rozličná data – dějepisná, zeměpisná a další
-
Čísla v každodenním životě – rychle a jednoduše
-
Praktická cvičení
-
7. Téma: Relaxace a výkon – L. Leinweberová
-
Připravujeme se k učení – prostředí a relaxace
-
Relaxační prvky pro zklidnění a lepší soustředění
-
Relaxace a stav klidu – zlepšení koncentrace a výkonu
-
Podmínky k prožitku zklidnění
-
Pomůcky k relaxačním chvilkám
-
Síla dechu a jeho vliv na pozornost – dechové aktivizační postupy
-
8. Téma: Jak akcelerovat mozek dle nejnovějších výzkumů – R. Müller, Pozn. Pro maximální užitek z probíraného know-how je doporučena účast na předchozích seminářích (není však podmínkou).
-
Nejúčinnější metody akcelerace mozku
-
Jak si zajistit svěžest mozku po celý život?
-
Jak eliminovat rizika vyhoření?
-
Synergie paměti a pozornosti
-
Praktická cvičení
-
Časový rozvrh:
-
8 dní (9:00hod. - 12:00hod.)
Lektoři
Mgr. Ludmila Leinweberová je neuroterapeutka, trenérka kognitivních funkcí, NLP koučka s mezinárodní certifikací, specialistka na řešení ADHD, specifických poruch učení (DYS-poruch), závažných poruch pozornosti a stresu jak u dětí, tak u dospělých. Touto činností se zabývá přes 25 let.
Je autorkou online programů a publikací zaměřených na výkon, stres, strach a spánek. Školí ve firmách a institucích a připravuje na míru programy pro rozvoj potenciálu u dětí i dospělých. V rámci Institutu praktické pedagogiky již dlouhá léta lektoruje akreditované programy MŠMT. Její kniha Dyslektický mozek je oceňována odborníky i rodiči.
René Müller je zkušený trenér paměti a mozkového joggingu. V této oblasti působí přes 25 let. V průběhu svého působení školil žáky základních škol, studenty středních a vysokých škol, pracovníky firem (např. Bosch, Siemens, ArcelorMittal, HARTMANN – RICO, IBM), pracovníky bank, ministerstev atd.
V současnosti vede i klub lidí s roztroušenou sklerózou. Vychází nejen ze starých metod Číny, Indie, Japonska a Řecka, ale i z moderních metod, potvrzených posledními vědeckými výzkumy. V neposlední řadě vychází René ze svých vlastních výzkumů a zkušeností a používá systémy, které v průběhu svojí dlouholeté praxe vytvořil.
Co řekl René o učení a o svém systému práce s pamětí a mozkem?
„Můj systém paměti je vlastně velmi jednoduchý: skládá se pouze ze 7 pravidel. Využívám přirozených schopností lidí, které máme všichni společné. Jen si neuvědomujeme, že tyto přirozené schopnosti se dají také využít na učení a tím dosáhnout nejen násobné rychlosti, ale také mnohem delšího zapamatování si učiva. Jde o to, naučit se raději mluvit jazykem mozku než se tupě biflovat. Kromě dalších přínosů, je to zejména vysoká eliminace syndromu vyhoření a také získání vynikající mentální kondice. Naučit se to může každý. Navíc systém je současně i značně humorný a humor, jak známo, zlepšuje paměť.