Komunikace a asertivita, Komunikace
Cílem tréninku neverbální komunikace je zaměřit se na porozumění interpretací a využití neverbální komunikace v širokém spektru situací, od pracovního prostředí až po osobní život. Získáte hlubší vhled do neverbálních signálů, což zásadně ovlivní jejich schopnost komunikovat, budovat vztahy a zlepšit profesní výkon. Trénink nabízí praktické tipy a cvičení zaměřené na různé aspekty neverbální komunikace, včetně čtení gest, využití prostoru a času, či propojení neverbálního a verbálního vyjádření.
TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:
- Získat hlubší vhled do neverbálních signálů a budovat tak lepší vztahy v komunikaci
- Porozumět, jak se emoce během komunikace projevují v neverbální komunikaci
- Poznat, jak „rozmluvit“ tělo protistrany, testovat si míru akceptace či negace vlastních návrhů
KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?
- Manažeři
- Teamleadeři
- Personalisti
- Obchodníci
- Úředníci i účastníci z řad veřejnosti, kteří se chtějí věnovat rozvoji neverbální komunikace
forma výuky
Vzdělávací program je realizován prezenční nebo online formou, v prostorách společnosti ICT Pro nebo u zákazníka.
Metodika kurzu:
Praktická individuální a skupinová cvičení
Modelové situace, případové studie
Rozbor a řešení vlastních situací
Zpětná vazba, sebereflexe
Facilitovaná diskuze, metodický výklad
Privátní školení a termíny na míru
Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.
V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.
Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.
Lokalita, termín kurzu
Kontaktujte nás
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Úvod do neverbální komunikace
-
Neverbální komunikace a její význam v různých situacích
-
Rozbor výhod a nevýhod práce s verbálními signály pro zlepšení komunikace
-
Rozpoznávání a interpretace neverbálních signálů
-
Identifikace základních gest a jejich význam v různých kontextech
-
Praktické cvičení na rozpoznávání a interpretaci neverbálních signálů
-
Neverbální komunikace v praxi
-
Důležitost jednotlivých částí těla při neverbální komunikaci
-
Cvičení zaměřené na vhodné využití gest a gestikulací při komunikaci
-
Čtení neverbální komunikace v reálném prostředí: práce s příklady a simulacemi běžných situací
-
Využití neverbální komunikace v pracovním a osobním životě
-
Neverbální a verbální komunikace ve vybraných situacích
-
Podávání zpětné vazby a reakce na ni
-
Týmová porada
-
Přijímací pohovor
-
Řešení konfliktních situací na pracovišti
-
Obchodní jednání, vyjednávání za účelem dohody
-
Časový rozvrh:
-
2 dny (9:00hod. - 16:00hod.)
SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE
Týmová porada
Během týmové porady si všimnete, že někteří členové týmu se zdají být nesouhlasící s vašimi
návrhy, ale verbálně svůj názor nevyjádřili.
Řešení: Naučíte se více zaměřit svoji pozornost neverbálním signálům, které naznačují nesouhlas. Vyzkoušíte si pokládat otázky, které zpochybňují, zda jsou návrhy jasně pochopeny, a reagovat na neverbální signály tím, že zpřesníte a přizpůsobíte své návrhy.
Přijímací pohovor
Během pohovoru si uvědomíte, že kandidát, který verbálně odpovídá na otázky, má nepříjemné neverbální projevy, jako je například neustálé dotýkání se obličeje a nervózní pohyby nohou.
Řešení: Naučíte se lépe interpretovat neverbální signály a zjistit, že kandidát se cítí nervózně.
Můžete pak použít techniky aktivního naslouchání a empatie, abyste mu pomohli relaxovat a lépe se vyjádřit.
Řešení konfliktních situací na pracovišti
V práci se dostanete do konfliktu s kolegou kvůli rozdílným názorům na řešení určitého problému. Verbálně se nedohodnete a situace se zdá být na vrcholu napětí.
Řešení: Uvědomíte si, jak vaše a kolegovy emoce ovlivňují neverbální komunikaci, jak s nimi pracovat. Naučíte se techniky aktivního naslouchání, včetně deeskalace situace tím, že lépe porozumíte jeho neverbálním signálům a najít tak společné řešení.
Obchodní jednání, vyjednávání za účelem dohody
Během obchodního jednání si všimnete, že druhá strana není zcela otevřená a není ochotna sdílet klíčové informace.
Řešení: Naučíte se číst neverbální signály, které naznačují skryté emoce a úmysly druhé strany, jako je nervozita, neochota nebo nedůvěra. Naučíte se aktivně používat svou vlastní neverbální komunikaci k vytvoření důvěryhodného prostředí a podpoře otevřené výměny informací, což povede ke zlepšenému vyjednávání a dosažení dohody v obchodním prostředí.
Vybrané zákaznické reference
Boehringer Ingelheim spol. s r.o., Lucie R.
Neverbální komunikace – porozumění beze slov (
KOM9)
"Nenásilné školení, vhodná kombinace teorie i praxe."
Boehringer Ingelheim spol. s r.o., Kateřina K.
Neverbální komunikace – porozumění beze slov (
KOM9)
"Přínosem pro mne byly scénky a pozorování jak svých, tak ostatních neverbálních komunikačních kanálů. bylo to fajn, přátelská atmosféra, uvítala bych navazující školení."
R-moravia pack, s.r.o., Marek K.
Neverbální komunikace – porozumění beze slov (
KOM9)
"Jsem velice rád za našeho pana lektora, protože celou dobu udržel pozornost všech zúčastněných . Informace byly podávány srozumitelně i s ukázkou.Celkový dojem je tedy naprosto perfektní. "
EURO NÁŘADÍ s.r.o., Hermína S.
Neverbální komunikace – porozumění beze slov (
KOM9)
"Skvělý a užitečný výklad s praktickými příklady.Byl to dobře strávený čas."
EURO NÁŘADÍ s.r.o., Martina P.
Neverbální komunikace – porozumění beze slov (
KOM9)
"Profesionální přístup lektora. Školení bylo přínosné a prakticky využitelné. "