Projektové a procesní řízení, Projektový management
Projektové řízení slouží k rozplánování a realizaci rozsáhlých úkolů, které je třeba uskutečnit v požadovaném termínu a s plánovanými náklady tak, aby se dosáhlo stanovených cílů. Využíváme jej jednak při řízení dodávek specifických a originálních produktů nebo služeb zákazníkům nebo pro realizaci interních změn v organizaci. Kurz je založený na seznámení s kompletní problematikou projektového řízení a představuje jak nejdůležitější nástroje technického řízení práce, tak i osvědčené manažerské přístupy pro řízení lidského faktoru v projektových týmech. Speciálně se zaměřuje na potřebné dovednosti a přístupy projektových manažerů a projektových sponzorů v organizaci.
Privátní školení a termíny na míru
Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.
V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.
Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.
V kurzu se naučíte
-
posuzovat vhodnost využití konkrétního metodického přístupu
projektového řízení
-
analyzovat příležitosti a připravovat vlastní projekt
-
analyzovat a vyhodnocovat rizika a také jim předcházet
-
plánovat projekty a nastavit organizaci práce na projektech
-
řešit nezbytnou projektovou dokumentaci
- vést projektový tým
-
provádět monitoring a forecasting v rámci projektu
-
zapracovat do praxe zkušenosti s Knowledge Managementem
-
udržet změny a sumarizovat jednotlivé fáze projektu
-
řešit rozličné problémy na projektech
Kurz je určený pro
-
začínající i mírně pokročilé projektové manažery
- manažery na různých úrovních řízení
- všechny členy projektových týmů
Forma výuky
Vzdělávací program je realizován online formou, a to v podobě
pravidelných samostatných výukových modulů, zpravidla 1x týdně
jako otevřený kurz.
U U uzavřených firemních kurzů jsou termíny a četnost realizace dány dohodou, na základě možností a potřeb klienta.
Kromě vlastní výuky je součástí programu také následná péče
formou individuálních konzultací lektora s jednotlivými
účastníky v časech dle operativní domluvy.
Termíny
Den zahájení vzdělávacího programu se uskuteční po domluvě s lektorem a všemi účastníky. Termíny navazujících dní budou naplánovány také dohodou účastníků s produktovým manažerem vzdělávacího programu a lektorem.
Lokalita, termín kurzu
Kontaktujte nás
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Modul 1: Strategie projektového řízení a příprava projektu (3 hodiny)
V tomto úvodním modulu si vysvětlíme základní principy projektového řízení, včetně strategického rámce, který je nezbytný pro zdárné zavedení změn do praxe. Vysvětlíme si rozdíly mezi tradičním a agilním přístupem řízení projektu. Na praktických příkladech a ukázkách si osvojíte techniky přípravy projektu, ukážeme si dobře naplánované projekty, ale i čeho se vyvarovat v praxi.
-
Produktové a změnové projekty a jejich strategický rámec
-
Tradiční a agilní přístupy řízení projektů
-
Zkušenosti z praktického upgrade projektového řízení v různých typech organizací
-
Co je třeba rozmyslet a zdokumentovat v rámci iniciační fáze projektu
-
Metodiky: Předprojektové analýzy příležitosti a proveditelnosti, business case, logický rámec, SMARTER atd.
-
Modul 2: Řízení rizik v projektech (3 hodiny)
V tomto modulu se budeme zabývat analýzou rizik, jak je v praxi správně nastavit a jak provést. Společně si budeme definovat typy rizik, vysvětlovat, jak rizika spravovat v registrech, vyhodnocovat a jakým způsobem rizikům předcházet a ošetřit si je v projektech. Na praktických příkladech si sami vyzkoušíte práci s riziky.
-
Analýza rizik a zkušenosti s jejím praktickým prováděním (formalizace, užitečnost…)
-
Typy rizik
-
Správa registru rizik
-
Vyhodnocování rizik, jejich kvantifikace a různé způsoby ošetření
-
Monitoring rizik
-
Případová studie
-
Modul 3: Plánování projektu (3 hodiny)
V tomto modulu se budeme zabývat plánováním projektu, prioritami projektu a vysvětlíme si, jak si nastavit práci a organizaci projektu. Pochopíte, jaké jsou nezbytné kompetence projektového manažera a jak je dále rozvíjet. Společně se podíváme na nezbytnou dokumentaci, která by neměla chybět při plánování a realizaci projektu. Na praktických ukázkách si vyzkoušíte naplánovat projekt od A do Z.
-
Projektový troj-imperativ a jeho priority
-
WBS, OBS, PBS – struktura práce, kompetencí a součástí produktu a jejich provázanost
-
Síťový diagram, rozpočet a harmonogram projektu
-
Plánování rezerv
-
Schémata řízení a organizace projetu
-
Role projektového manažera
-
Standardizace dokumentů
-
SW nástroje pro plánování projetu
-
Modul 4: Řízení projektu (3 hodiny)
Naučíte se, jak vést svůj projektový tým, jaké jsou role v týmu a jak v rámci něj spolupracovat. Pochopíte, proč je důležité v rámci projektu provádět monitoring a forecasting. Vysvětlíme si, jak pracovat s kritickými zdroji a tyto zdroje vyvažovat. Pomocí nástrojů moderační techniky se naučíte řídit schůzky a vizualizovat si úkoly. Vše si budete moci vyzkoušet na praktických cvičeních.
-
Vedení projektového týmu, týmové role
-
Projektový monitoring a forecasting
-
Kritické zdroje, kritická cesta a vyvažování zdrojů
-
Péče o stakeholdery, registr stakeholderů
-
Základy řízení projektových schůzek a moderační techniky
-
Řízení změnových požadavků v projektech
-
Vizualizace úkolů a Kanban Boardy
-
Modul 5: Uzavírání a finalizace projektů (3 hodiny)
Naučíte se, jak do praxe zapracovat zkušenosti s Knowledge Managementem, jak udržet změny, dát si s týmem reflexi na průběh zavádění změn. Pochopíte, proč je důležité sumarizovat jednotlivé fáze projektového cyklu, jak přistupovat k různým typům projektových problémů a jak řešit individuální přístupy. Kurz je obohacen o praktické příklady.
-
Projektové „lessons learned“
-
Praktické zkušenosti s funkčním Knowledge Managementem
-
Udržitelnost změn
-
Reflexe s týmem
-
Sumarizace fází projektového cyklu
-
Různé typy projektových problémů a individuální přístupy k jejich řešení – preference stylů
-
Certifikační autority pro projektové řízení
-
Předpokládané znalosti:
-
Kurz určený pro začínající i mírně pokročilé projektové manažery a všechny členy projektových týmů.
-
Časový rozvrh:
-
5 dní (9:00hod. - 12:00hod.)
Lektor
Zdeněk Novotný je lektorem společnosti ICT Pro.
Věnuje se především tématům: projektový management, procesní a
projektové řízení, štíhlá výroba.
Je absolventem MFF UK Praha a po studiu se několik let věnoval
učitelství matematiky a fyziky na gymnáziu.
Záliba v práci s počítači mu umožnila tvořit databázové nástroje
pro řízení výroby. V minulosti se Zdeněk Novotný zabýval také
implementací softwarových nástrojů, koordinoval poptávky na
straně klienta a realizaci na straně IT odborníka.
K samotnému lektorování se dostal před 15 lety. Od té doby
poskytuje poradenské, konzultační a vzdělávací služby, například
i implementaci nástrojů personalistiky.
Reference:
Děkujeme za výborné školení, kolegyně byla velmi spokojená! Lektorovi se podařilo z online formátu “vymáčknout” maximum tak, aby školení bylo efektivní. Spojil teorii s praktickými příklady z praxe a účastníci i dostávali domácí úkoly, které si připravili na další session. Toto je velmi dobrý nápad, jak účastníky co nejvíce “vtáhnout” do dění, zajistit jejich pozornost, což je v online formátu téměř nadlidský úkol.
Je vidět, že školení bylo velmi dobře připraveno.
Určitě s Vámi rádi budeme pracovat do budoucna.