Manipulace v komunikaci a jak jí čelit (KOM11)

Komunikace a asertivita, Asertivita

Cílem tréninku je poskytnou vám praktické nástroje a dovednosti, jak rozpoznat a čelit manipulativnímu chování v komunikaci. Trénink se zaměřuje na identifikaci toxických komunikačních vzorců, rozlišení mezi zdravým prosazováním názorů a manipulaci, a na budování asertivního přístupu v náročných situacích.Naučíte se, jak si udržet integritu a respekt při komunikaci s kolegy, nadřízenými, klienty i v osobním životě. Trénink kombinuje teoretické poznatky s praktickými cvičeními, která vám pomohou zvládat manipulaci, vyjadřovat své potřeby, hranice a zlepšovat mezilidské vztahy.

TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:

  • Naučit se identifikovat různé formy manipulace a toxické komunikace, což vám umožní rychleji reagovat a předcházet nepříjemným situacím
  • Získat dovednosti, jak sebevědomě vyjadřovat své potřeby a stanovovat hranice, aniž byste se cítili provinile nebo ohroženi
  • Osvojit si techniky, jak zvládat verbální agresi a manipulaci pro udržení klidu a profesionálního přístupu i v náročných rozhovorech
  • Získat nástroje pro konstruktivní komunikaci, které vám pomohou budovat a udržovat zdravé a respektující vztahy s kolegy, nadřízenými, klienty i v osobním životě.

KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?

  • Majitelé firem, manažeři, obchodníci, vedoucí týmů, včetně uchazečů na vedoucí pozice
  • Profesionálové v oblasti práce s klienty a veřejností
  • Pro všechny, kteří hledají lepší porozumění a respekt v komunikaci

Forma výuky

Vzdělávací program je realizován prezenční nebo online formou, v prostorách společnosti ICT Pro nebo u zákazníka.

Metodika kurzu:

  • Praktická individuální a skupinová cvičení
  • Role-playing
  • Simulace obranných technik v reálných situacích
  • Rozbor a řešení vlastních situací účastníků
  • Zpětná vazba lektora, sebereflexe
  • Facilitovaná diskuze
  • Metodický výklad
  • Lokalita, termín kurzu



    Náplň kurzu:

    Skrýt detaily
    • Manipulace a toxická komunikace
      1. Co je manipulace a jak ji rozpoznat
      2. Jak identifikovat manipulativní hry, lži a scénářové hádky
      3. Co z manipulativních praktik děláme my sami a proč
    • Carpmanův dramatický trojúhelník
      1. Jak funguje Carpmanův dramatický trojúhelník v komunikaci
      2. Jak rozpoznat a vyhnout se těmto rolím ve své komunikaci
      3. Simulace situací s cílem indentifikovat role a naučit se je překonávat
      4. Techniky pro analýzu a řešení konkrétních situací
    • Rozdíl mezi vyjadřováním potřeb, přesvědčováním a manipulací
      1. Rozdíl mezi přesvědčováním a manipulací
      2. Kdy je přesvědčování ještě etické
      3. Rozdíl mezi výhružky a důsledky
      4. Jak poukazovat na důsledky bez výhružek
    • Obrana proti verbální agresi a komunikačním faulům
      1. Agresivní chování a argumentační klamy
      2. Techniky obrany proti manipulaci, nevyžádanému „koučování“, „dobrým radám“ a hyperkorektnosti
      3. Rozdíl mezi zpětnou vazbou a obviňováním
      4. Jak rozlišit konstruktivní zpětnou vazbu od manipulace a obviňování
    Časový rozvrh:
    1 den (9:00hod. - 16:00hod.)
    Cena za osobu:
    5 600,00 Kč (6 776,00 Kč včetně 21% DPH)

    SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE

    Kolega mě neustále přerušuje a znevažuje mé názory

    Jsem na poradě a kdykoli začnu mluvit, kolega mě přeruší a snaží se mě zpochybnit před ostatními. Cítím se frustrovaně, protože mám pocit, že můj názor není respektován, a bojím se, že ztratím důvěryhodnost před týmem.

    Řešení:Naučíme vás, jak asertivně a klidně zareagovat. Získáte techniky, jak přesměrovat konverzaci zpět na sebe, například tím, že s klidem požádáte kolegu, aby vás nechal dokončit myšlenku, a poté mu dáte prostor na jeho připomínky. Naučíte se také, jak s respektem a bez agrese konfrontovat nevhodné chování.

    Nadřízený mě kritizuje před ostatními

    Můj nadřízený mě často kritizuje před ostatními kolegy na poradách. Cítím se poníženě a demotivovaně. Nechci ale vyvolat konflikt, a tak si to nechávám pro sebe, i když mě to velmi trápí.

    Řešení: Na kurzu se naučíte, jak rozlišovat mezi konstruktivní zpětnou vazbou a manipulativní kritikou. Budete trénovat, jak si o zpětnou vazbu říct v soukromí a jak svému nadřízenému s respektem sdělit, že vás veřejná kritika demotivuje. Naučíte se, jak reagovat na kritiku, aniž byste se cítil defenzivně.

    Kolega mě pasivně-agresivně napadá

    Mám kolegu, který používá pasivně-agresivní komentáře, když se mu něco nelíbí. Nikdy neřekne nic přímo, ale jeho tón a poznámky mě neustále provokují. Nevím, jak s ním mluvit, protože mám pocit, že jeho jednání je záměrné, ale těžko se mi to dokazuje.

    Řešení: Naučíme vás, jak rozpoznat pasivně-agresivní chování a jak na něj reagovat bez emocí a s klidem. Osvojíte si techniky, jak si stanovit hranice a požádat kolegu, aby své připomínky vyjádřil přímo a konstruktivně. Natrénujete si situace a zvládání svých emocí, abyste se nenechal příště vyvést z míry.

    Kolega mi dává "dobré rady", které mi vůbec nepomáhají

    Mám kolegu, který mi neustále nabízí "dobré rady" ohledně mé práce, i když o ně nepožádám. Tyto rady jsou často nevyžádané, někdy mi dokonce přijdou nevhodné nebo zbytečné, ale nevím, jak mu to říct, aniž bych ho urazil.

    Řešení: Naučíme vás, jak zdvořile, ale pevně odmítnout nevyžádané rady a přitom udržet dobré vztahy. Budete trénovat techniky, jak formulovat své odpovědi tak, aby byly jasné a nezraňující. Naučíte se, jak vyjádřit své vlastní potřeby a preferovat vlastní rozhodnutí bez toho, aby to vypadalo, že kolegovu pomoc zcela odmítáte.

    Ve skupině jsem často ignorován

    Když pracuji na skupinovém projektu, mám pocit, že ostatní často ignorují mé názory a návrhy. I když přispívám do diskuze, mé nápady jsou často přehlíženy nebo zlehčovány, a já se začínám cítit frustrovaně a bezmocně.

    Řešení: Naučíme vás, jak úspěšně komunikovat ve skupině a jak si získat respekt ostatních. Získáte techniky pro asertivní prezentaci svých myšlenek a budete trénovat, jak si v diskusi vyžádat pozornost, i když vás ostatní ignorují. Naučíte se také, jak zůstat sebevědomý a nevzdávat se, i když jsou vaše příspěvky přehlíženy.

    Vybrané zákaznické reference

    FOXCONN CZ s.r.o., Pavel V.
    Manipulace v komunikaci a jak jí čelit  ( KOM11)
    "Přestože jsem očekával něco jiného, školení hodnotím velice pozitivné. Dalo mi nový pohled na danou problematiku a doplnilo, informace, které mi chyběli k aplikaci některých dřívějších informací."
    Home Credit International a.s., Pavlína B.
    Manipulace v komunikaci a jak jí čelit  ( KOM11)
    "Školení bylo perfektní, paní lektorka byla velmi inspirující a kurz vedla zábavnou formou. "