Krizová komunikace v organizaci (KOM3)
Komunikace a asertivita, Komunikace
Cílem tréninku je naučit se tvořit strategie, strukturu a přípravu na komunikaci v nečekaných situacích. Objevíte klíčové prvky úspěšného sdělování v krizi a naučíte se rychle a přesně sdělovat informace v pracovním prostředí. Získáte hlubší vhled do fungování krizového týmu, strategií komunikace a důležitosti dobré pověsti. Zároveň se budete věnovat analýze, vyhodnocení a aktualizací plánů a instrukcí pro krizovou komunikaci, abyste dokázali pružně reagovat na nepředvídatelné události a udržet integritu a dobrou pověst organizace v náročných situacích.
TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:
- Zjistit, jak v krizové situaci na pracovišti sdělovat informace rychle, přesně a nepodlehnout tlaku, který krizová situace vytváří
- Naučit se, proč a jak sestavit promyšlenou komunikační strategii i přípravu a reagovat v nečekaných situacích
- Naučit se analyzovat, vyhodnocovat a aktualizovat plány a instrukce pro krizovou komunikaci
KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?
- Manažeři, vedoucí pracovníci, personalisti, obchodníci
- Úředníci i účastníci z řad veřejnosti, kteří potřebují krizovou komunikaci při jednání se zaměstnanci, úřady i médii
Forma výuky
Vzdělávací program je realizován prezenční nebo online formou, v prostorách společnosti ICT Pro nebo u zákazníka.
Metodika výuky
- Praktická individuální a skupinová cvičení
- Modelové situace, případové studie
- Rozbor a řešení vlastních situací
- Zpětná vazba lektora, sebereflexe
- Facilitovaná diskuze, metodický výklad
Privátní školení a termíny na míru
Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.
V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.
Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.
Lokalita, termín kurzu
Kontaktujte nás
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Krizová událost v organizaci a efekt dobré pověsti
-
Neočekávaná událost, hrozba, výzva a nebezpečí
-
Povaha krize, její rozsah a následky
-
Změny ve vnímání reality, potřeba mít informace a efekt dobré pověsti
-
Krizový tým a strategie krizové komunikace
-
Příprava na krizovou komunikaci
-
Tvorba scénářů vývoje, role a kompetence informačního centra
-
Principy a vedení krizové komunikace s úřady a s médii
-
Krizová prohlášení, tiskové zprávy, sociální média, účast na tiskové konferenci
-
Komunikační operace po krizi
-
Analýza funkčnosti interních postupů krizové komunikace a nepřesná publicita
-
Vyhodnocení informační kapacity během krizové komunikace
-
Převedení získaných zkušeností do plánů krizové komunikace
-
Vyhodnocení a zavedení instrukcí a rutin krizové komunikace
-
Následné post krizové komunikační kroky
-
Aktualizace krizové přípravy pro krizovou komunikaci
-
Krizový manuál, zajištění informačních kanálů
-
Průběžný monitoring, rozhodování o formách komunikace při vzniku krize
-
Udržování image organizace
-
Časový rozvrh:
-
1 den (9:00hod. - 16:00hod.)
SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE
Výpadek výrobních procesů způsobil zpoždění dodávek klíčových produktů zákazníkům.
Řešení: Naučíte se plánovat a provádět krizovou komunikaci v případě technických problémů nebo výpadků. Získáte dovednosti, jak komunikovat se zákazníky o situaci, poskytovat transparentní informace a vše vyřešit s min. dopady na zákazníka.
Hromadná stížnost zákazníků na produkt kvůli nekvalitnímu zpracování, což způsobilo ztrátu důvěry v značku.
Řešení: Naučíte se efektivně komunikovat se zákazníky a řešit jejich stížnosti a obavy. Získáte dovednosti v rychlé identifikaci problémů s produktem a v poskytování transparentních a uklidňujících informací o opatření společnosti pro zlepšení kvality výrobků a obnovení důvěry zákazníků.
Nezaměstnanost v důsledku restrukturalizace firmy, což vyvolává neklid mezi zbývajícími zaměstnanci a obavy ve veřejnosti.
Řešení: Naučíte se komunikovat s interními a externími stakeholdery v době restrukturalizace firmy. Získáte dovednosti v poskytování podpory a informací zaměstnancům, sdělování strategických rozhodnutí veřejnosti a budování důvěryhodného obrazu firmy i v obtížných situacích.
Vybrané zákaznické reference
Československá obchodní banka, a. s., Lukáš H.
Krizová komunikace v organizaci (
KOM3)
"Celkový dojem výborný."