Komunikace ve zdravotnické praxi (KOM12)

Komunikace a asertivita, Komunikace

Cílem tréninku je posílit komunikační dovednosti zdravotnického personálu a zaměřit se na předávání informací a budování důvěry mezi poskytovateli péče a pacienty. Zaměříme se na klíčové aspekty, jako je budování důvěry mezi poskytovateli péče a pacienty, strategie pro řešení konfliktů a techniky pro komunikaci v různých situacích, včetně těch nejtísnivějších okamžiků. Získáte praktické nástroje k porozumění různým komunikačním stylům a naučíte se, jak využívat empatii a naslouchání k posílení vašich vztahů s pacienty i kolegy.

TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:

  • Zaměřit se na klíčové aspekty, jako je budování důvěry mezi poskytovateli péče a pacienty
  • Získat praktické nástroje k porozumění různým komunikačním stylům
  • Naučit se strategie pro řešení konfliktů a techniky pro komunikaci v různých náročných situacích

KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?

  • Zdravotnický personál, administrativní a podpůrný personál ve zdravotnictví, odborníci v péči o pacienty
  • Manažeři a vedoucí pracovníci ve zdravotnictví
  • Každý, kdo si chce zdokonalit komunikaci ve specifickém pracovním prostředí

FORMA VÝUKY

Vzdělávací program je realizován prezenční nebo online formou, v prostorách společnosti ICT Pro s.r.o. nebo u zákazníka.

METODIKA KURZU

  • Praktická individuální a skupinová cvičení
  • Modelové situace a praktické příklady
  • Rozbor a řešení vlastních situací
  • Zpětná vazba lektora, sebereflexe
  • Facilitovaná diskuze
  • Metodický výklad
  • Privátní školení a termíny na míru

    Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.

    V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.

    Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.

    Lokalita, termín kurzu

    Kontaktujte nás

    Náplň kurzu:

    Skrýt detaily
    • Konstruktivní komunikace pro spolupráci
      1. První dojem a jeho působení v komunikaci
      2. Principy konstruktivní komunikace
      3. Umění naslouchat a uplatnění empatie
      4. Konfliktní situace a jejich zvládání
    • Komunikace ve specifických procesních podmínkách
      1. Komunikační techniky pro porozumění si
      2. Komunikační techniky v situacích vymezení se
      3. Komunikace zaměřená na přínosy
      4. Komunikace mezi personálem v klinické praxi
    • Komunikace v tísnivých situacích
      1. Naladění se na komunikaci
      2. Proaktivní přístup ke komunikaci
      3. Komunikace emocionality
      4. Péče o komunikační hranice
    • Komunikace v konfliktních situacích
      1. Vymezení konfliktu
      2. Styly řešení konfliktu
      3. Vyjednání spolupráce
      4. Reflektování komunikace
    Časový rozvrh:
    1 den (9:00hod. - 16:00hod.)

    SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE

    Komunikace s náročným pacientem

    Na oddělení se nachází pacient, který je velmi nespokojený s poskytovanou péčí. Stěžuje si na dlouhé čekání, nedostatečné informace o svém stavu a pociťuje nedostatek empatie ze strany personálu. Pacient je podrážděný a agresivní ve svém vyjadřování.

    Řešení:
    Naučíme vás ovládat své emoce, aktivně naslouchat pacientům a projevovat jim empatii. Budete schopni rozpoznat a potvrdit pocity pacienta a snížit tak jeho úroveň frustrace a agresivity. Naučíte se strategie pro řešení konfliktních situací. Budete schopni identifikovat zdroje konfliktů a použít techniky pro deeskalaci situace a hledání konstruktivních řešení.

    Pacient nesprávně interpretuje lékařské informace

    Pacient si nesprávně interpretuje informace poskytnuté lékařem o jeho diagnóze nebo léčebném plánu. Může to vést k nedostatečnému dodržování lékařských pokynů nebo k nevhodným rozhodnutím týkajícím se jeho zdravotního stavu.

    Řešení:
    Naučíme vás poskytovat informace pacientům srozumitelným způsobem a klást důraz na důležité body, které chcete pacientovi sdělit. Naučíte se podávat i přijímat zpětnou vazbu a ověřovat si pomocí otázek, zda pacient porozuměl tomu, co mu říkáte. Budete schopni využívat různé pomůcky a materiály pro vizualizaci, k posílení porozumění pacientům a k podpoře a správné interpretace lékařských informací.

    Delegování úkolů v době akutního personálního nedostatku

    Potýkáte se s akutním nedostatkem personálu kvůli nemocem, dovoleným nebo neočekávaným situacím. Musíte rychle delegovat úkoly mezi dostupnými členy týmu tak, aby byla zajištěna kontinuita péče a bezpečnost pacientů.

    Řešení:
    Naučíme vás prioritizovat úkoly a rozhodnout, které jsou nejnaléhavější a nejdůležitější pro pacienty. Získáte techniky pro motivaci členů týmu, kteří jsou vystaveni zvýšené zátěži v důsledku nedostatku personálu. Naučíme vás tvořit strategické plány pro řešení náročných, krizových situací a odkomunikovat je členům týmu.

    Vybrané zákaznické reference

    MyClinic s.r.o., Markéta V.
    Komunikace ve zdravotnické praxi  ( KOM12)
    "Příjemné školení po všech stránkách. Velkým přínosem pro mne byla práce s agresí a komunikace s agresivními klienty."