Komunikace a asertivita, Komunikace
Cílem tréninku je posílit komunikační dovednosti zdravotnického personálu a zaměřit se na předávání informací a budování důvěry mezi poskytovateli péče a pacienty. Zaměříme se na klíčové aspekty, jako je budování důvěry mezi poskytovateli péče a pacienty, strategie pro řešení konfliktů a techniky pro komunikaci v různých situacích, včetně těch nejtísnivějších okamžiků. Získáte praktické nástroje k porozumění různým komunikačním stylům a naučíte se, jak využívat empatii a naslouchání k posílení vašich vztahů s pacienty i kolegy.
TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:
- Zaměřit se na klíčové aspekty, jako je budování důvěry mezi poskytovateli péče a pacienty
- Získat praktické nástroje k porozumění různým komunikačním stylům
- Naučit se strategie pro řešení konfliktů a techniky pro komunikaci v různých náročných situacích
KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?
- Zdravotnický personál, administrativní a podpůrný personál ve zdravotnictví, odborníci v péči o pacienty>
- Manažeři a vedoucí pracovníci ve zdravotnictví
- Každý, kdo si chce zdokonalit komunikaci ve specifickém pracovním prostředí
FORMA VÝUKY
Vzdělávací program je realizován prezenční nebo online formou, v prostorách společnosti ICT Pro s.r.o. nebo u zákazníka.
METODIKA KURZU
Praktická individuální a skupinová cvičení
Modelové situace a praktické příklady
Rozbor a řešení vlastních situací
Zpětná vazba lektora, sebereflexe
Facilitovaná diskuze
Metodický výklad
Privátní školení a termíny na míru
Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.
V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.
Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.
Lokalita, termín kurzu
Kontaktujte nás
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Konstruktivní komunikace pro spolupráci
-
První dojem a jeho působení v komunikaci
-
Principy konstruktivní komunikace
-
Umění naslouchat a uplatnění empatie
-
Konfliktní situace a jejich zvládání
-
Komunikace ve specifických procesních podmínkách
-
Komunikační techniky pro porozumění si
-
Komunikační techniky v situacích vymezení se
-
Komunikace zaměřená na přínosy
-
Komunikace mezi personálem v klinické praxi
-
Komunikace v tísnivých situacích
-
Naladění se na komunikaci
-
Proaktivní přístup ke komunikaci
-
Komunikace emocionality
-
Péče o komunikační hranice
-
Komunikace v konfliktních situacích
-
Vymezení konfliktu
-
Styly řešení konfliktu
-
Vyjednání spolupráce
-
Reflektování komunikace
-
Časový rozvrh:
-
1 den (9:00hod. - 16:00hod.)
SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE
Komunikace s náročným pacientem
Na oddělení se nachází pacient, který je velmi nespokojený s poskytovanou péčí. Stěžuje si na dlouhé čekání, nedostatečné informace o svém stavu a pociťuje nedostatek empatie ze strany personálu. Pacient je podrážděný a agresivní ve svém vyjadřování.
Řešení: Naučíme vás ovládat své emoce, aktivně naslouchat pacientům a projevovat jim empatii. Budete schopni rozpoznat a potvrdit pocity pacienta a snížit tak jeho úroveň frustrace a agresivity. Naučíte se strategie pro řešení konfliktních situací. Budete schopni identifikovat zdroje konfliktů a použít techniky pro deeskalaci situace a hledání konstruktivních řešení.
Pacient nesprávně interpretuje lékařské informace
Pacient si nesprávně interpretuje informace poskytnuté lékařem o jeho diagnóze nebo léčebném plánu. Může to vést k nedostatečnému dodržování lékařských pokynů nebo k nevhodným rozhodnutím týkajícím se jeho zdravotního stavu.
Řešení:Naučíme vás poskytovat informace pacientům srozumitelným způsobem a klást důraz na důležité body, které chcete pacientovi sdělit. Naučíte se podávat i přijímat zpětnou vazbu a ověřovat si pomocí otázek, zda pacient porozuměl tomu, co mu říkáte. Budete schopni využívat různé pomůcky a materiály pro vizualizaci, k posílení porozumění pacientům a k podpoře a správné interpretace lékařských informací.
Delegování úkolů v době akutního personálního nedostatku
Potýkáte se s akutním nedostatkem personálu kvůli nemocem, dovoleným nebo neočekávaným situacím. Musíte rychle delegovat úkoly mezi dostupnými členy týmu tak, aby byla zajištěna kontinuita péče a bezpečnost pacientů.
Řešení: Naučíme vás prioritizovat úkoly a rozhodnout, které jsou nejnaléhavější a nejdůležitější pro pacienty. Získáte techniky pro motivaci členů týmu, kteří jsou vystaveni zvýšené zátěži v důsledku nedostatku personálu. Naučíme vás tvořit strategické plány pro řešení náročných, krizových situací a odkomunikovat je členům týmu.
Vybrané zákaznické reference
MyClinic s.r.o., Markéta V.
Komunikace ve zdravotnické praxi (
KOM12)
"Příjemné školení po všech stránkách. Velkým přínosem pro mne byla práce s agresí a komunikace s agresivními klienty."