Controlling s vazbou na "BENCHMARKING" (MNGM16)
Management, Finanční řízení a Controlling
Kurz primárně cílený finančním manažerům a dalším pracovníkům finančního řízení firem, kteří ve svých činnostech posuzují a rozhodují nebo ovlivňují finanční stabilitu firmy, kteří již zvládají a běžně ve svých činnostech užívají standardní metody měření výkonnosti a chtěli by rozšířit své poznatky o další nástroje a postupy. Takové nástroje a postupy, které jim umožní získat více informací o skutečné finanční situaci a výkonnosti, zapojit do hodnocení více faktorů a zvýšit tak kvalitu svých rozhodnutí, která mohou být důležitým faktorem v zajišťování stability, výkonnosti a konkurenceschopnosti firmy.
Účastníci kurzu získají návod k využití metodiky a nástrojů benchmarkingu. Na konkrétních příkladech jim bude ukázáno, jak je možné metodiku benchmarkingu efektivně použít ve vlastní organizaci a sestaví si postup aplikace na vlastních procesech.
Lokalita, termín kurzu
Brno + online (volitelně)
20.2. - 21.2.2025
7 200 Kč
Praha + online (volitelně)
20.2. - 21.2.2025
7 200 Kč
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Ukazatele pro měření výkonnosti podniku
-
charakteristika moderních přístupů k měření výkonnosti
-
Ekonomická přidaná hodnota a její přínos pro hodnocení výkonnosti firmy
-
Podstata a interpretace ukazatele EVA
-
Náklady kapitálu a jejich pojetí, náklady ušlé příležitosti, průměrné náklady kapitálu (WACC)
-
Způsoby výpočtu. Praktický příklad.
-
Způsoby výpočtu EVA
-
Praktický příklad výpočtu a interpretace ukazatele EVA
-
Rozklad ukazatele EVA
-
Metody kvantifikace vlivů působících na hodnotu ukazatele
-
Pyramidový rozklad ukazatele EVA
-
Ukazatel DCF (Discounted Cash Flow)
-
Jeho místo v hodnocení výkonnosti podniku
-
Jednotlivé vstupy – strategická analýza, finanční analýza, finanční plán a samotný výpočet DCF, metodou FCFE a FCFF
-
Případová studie na výpočet DCF
-
Komplexní metody měření výkonnosti
-
Metoda EFQM a Balance Scorecard
-
Jejich význam a využití
-
Případová studie na využití metody Balance Scorecard.
-
Benchmarking
-
Co je benchmarking - příklady z domácích a zahraničních firem
-
Proč a kdy uskutečňovat benchamrking
-
Postup při aplikaci benchmarkingu
-
Stanovení cílů benchmarkingu
-
Určení hodnotících parametrů
-
Výběr partnerů pro benchmarking (konkurenční prostředí, nekonkurenční partneři)
-
Sběr dat
-
Analýza dat
-
Stanovení opatření a cílů zlepšení
-
Časový rozvrh:
-
2 dny (9:00hod. - 16:00hod.)
-
Cena za osobu:
-
7 200,00 Kč (8 712,00 Kč včetně 21% DPH)